Wednesday, November 30, 2011

PhD..Dengki..Cemburu..

Ini sekadar luahan daripada apa yang pernah berlaku...

Memang tidak pernah terjangka ataupun terfikir ada manusia yang bersifat sedemikian.
Aku punya pengalaman yang tidak tahu macam mana ingin diluahkan.

Kenapa wujudnya manusia seperti ini?
Aku tidak pernah kacau dia...
Aku tidak pernah menagih apa-apa daripada dia..

Aku tahu segalanya..
Aku akan senantiasa memerhati dari jauh..
Apa lagi niat dia..

Aku akan menonton "AKSI" dia..
Ibarat memijak semut pun tak mati...
Berjanji tidak akan..tapi hancur!

Dalam diam tanam sifat tu..
Dia tidak pernah bersyukur..
Apa yang dia mahu???
-tak mau orang lebih dari dia..
Tapi dia..aku memang tak sangka...
Bukan setakat hati jer, tapi mulut pun sama..
Apa la yang dia dapat...

Aku serah SEGALANYA kepada Allah..Biar DIA tentukan segalanya...

Pesanan untuk dia:- tak baik dengki2 dengan orang, bersyukurlah dengan apa yang kita ade. Tak perlu bersusah payah demi kepuasan diri sendiri tapi musnahkan kebahagiaan orang lain. Bangga sangat ke jadi hebat macam tu?? Pergi beli perfume banyak2, sembur kat hati yang busuk tu, bikin wangi sikit...kalau solat dan puasa boleh jaga elok, kenapa mulut dan hati tu tak leh jaga elok??

No comments:

Post a Comment